Do czego służy hydraulika siłowa?

a jest naprawa maszyn budowlanych i wówczas niezbędne jest skorzystanie z usług odpowiedniego serwisu, który będzie mógł przywrócić maszynę do należytego stanu. Taki serwis zajmuje się zazwyczaj nie tylko naprawą, ale także remont

Do czego służy hydraulika siłowa?

Maszyny budowlane i współpraca z odpowiednim serwisem

Maszyny budowlane to najczyściej wysokiej jakości sprzęt, który wymaga odpowiedniego użytkowania. Co jakiś czas niezbędna jest naprawa maszyn budowlanych i wówczas niezbędne jest skorzystanie z usług odpowiedniego serwisu, który będzie mógł przywrócić maszynę do należytego stanu. Taki serwis zajmuje się zazwyczaj nie tylko naprawą, ale także remontem poszczególnych układów, gwarantuje niezbędny osprzęt, a także zapewnia przegląd sprzętu, tak aby mógł on być na bieżąco odpowiednio eksploatowany. Szukając serwisu, najlepiej zdecydować się na wybór tych firm, które współpracują z określonymi producentami maszyn, gwarantując kompleksową ich obsługę.


Ciągnik kołowy

Ciągnik kołowy

Ciągnik kołowy (potocznie: Ciągnik uniwersalny1) ? pojazd kołowy przystosowany do ciągnięcia pojazdów bądź urządzeń nieposiadających własnego napędu.
Współczesny ciągnik kołowy, czyli traktor John Deere

Ciągniki kołowe dzielą się na jedno- i dwuosiowe. Najbardziej rozpowszechnionym klasycznym rozwiązaniem konstrukcyjnym jest ciągnik dwuosiowy z napędzaną tylną osią, oznaczony symbolem 4K2. Symbol ten tłumaczy się: 4K ? ciągnik 4-kołowy, 2 ? napędzane dwa koła.

Stosowane są też ciągniki 4-kołowe z napędem na wszystkie koła. W takim przypadku rozróżnia się dwie grupy:

4K2a ? ciągnik z uzupełniającym przednim napędem (koła przednie są mniejsze od kół tylnych)
4K4 ? ciągnik z dwoma napędami (gdy wszystkie koła mają jednakowe wymiary).

Firmy zagraniczne używają odpowiednio oznaczeń 2WD (ang. 2-wheel drive) i 4WD.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ci%C4%85gnik_ko%C5%82owy


Definicja hamulców

Pneumatyczny układ hamulcowy

W przyczepach ciężkich, w pojazdach ciężarowych, a także pociągach stosuje się układy hamulcowe pneumatyczne. Układ hamulcowy pneumatyczny utrzymuje wysokie ciśnienie w układzie. Hamulec pneumatyczny hamuje gdy ciśnienie spada. Spadek ciśnienia następuje gdy kierowca uruchamia hamulec, który uruchamia zawór pneumatyczny zmniejszający ciśnienie w układzie co powoduje uruchomienie hamulców kół. Do podtrzymania ciśnienia w układzie hamulcowym służy sprężarka (najczęściej napędzana silnikiem pojazdu). Zaletą układu pneumatycznego jest to, że po zatrzymaniu silnika kierowca może jeszcze zatrzymać pojazd oraz przy zerwaniu przewodów pneumatycznych hamulec natychmiast zacznie działać i zatrzyma pojazd.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu#Pneumatyczny_uk.C5.82ad_hamulcowy