O PageRank z Wikipedii
PageRank ? metoda nadawania indeksowanym stronom internetowym określonej wartości liczbowej, oznaczającej ich jakość.
Algorytm PageRank jest wykorzystywany przez popularną wyszukiwarkę internetową Google. Został opracowany przez założycieli przedsiębiorstwa Google Larry?ego Page?a i Sergeya Brina podczas ich studiów na Uniwersytecie Stanforda w 1998 roku. Nazwa algorytmu pochodzi nie od angielskiego wyrazu określającego stronę (ang. page), lecz od nazwiska twórcy, czyli Larry?ego Page?a. Wynik PageRank był pokazywany jest jako jedna z opcji dostępnych w pasku narzędziowym Google, sprawdzać można było go również w wielu serwisach niezależnych. PageRank wycofano powoli, w 2009 roku informację o algorytmie usunięto z Google Webmaster Tools (obecne Google Search Console). Wartość PageRank ostatnio aktualizowano w lutym 2013 roku. W 2016 roku Google całkowicie usunęło narzędzie Google PageRank z wyszukiwarki.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/PageRank
Pozycjonowanie stron ? współczesny marketing
E-marketing z roku na rok staje się coraz bardziej liczącym się działem działalności marketingowej. W wielu, szczególnie większych firmach powoływane są specjalne działy, w których pracownicy czuwają nad realizacją ściśle określonego planu marketingowego w Internecie. Jak się okazuje, obecnie Internet jest najskuteczniejszą formą reklamy.
Jest tak przede wszystkim dlatego, że do Internetu dostęp ma właściwie każdy, a do odbiorcy można dotrzeć bardzo różnymi kanałami, jak na przykład za pomocą portali społecznościowych. Warto pamiętać także o pozycjonowaniu stron, które jest jedną z najskuteczniejszych form promocji internetowej. Oczywiście pod tym względem warto zatrudnić specjalistów, którzy pomogą nam w realizacji naszego planu.
O SERP w Wikipedii
SERP (Search Engine Results Page) ? strona internetowa wyświetlająca listę adresów znalezionych za pomocą wyszukiwarki internetowej; obejmuje ona strony znalezione automatycznie przez wyszukiwarkę i adresy wprowadzone do indeksu ręcznie oraz adresy pochodzące z bazy adresów opłacanych przez ogłoszeniodawców.
Adresy te są wyświetlane w pewnej kolejności, jako pierwsze od góry strony podawane są te, które uznane są przez wyszukiwarkę za najbardziej odpowiednie dla zapytania.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/SERP