Podróż w nieznane, autokarem

wKiedyś, dawno temu, któryś z Polskich urzędników wpadł na pomysł, aby autobusy miały swój pas na drogach. I ten pomysł niestety nie wchodzi jeszcze w życie, ale wyobraźmy sobie o ile przyjemniejsza byłaby podróż, gdyby faktycznie

Podróż w nieznane, autokarem Przewozy regionalne dla przykładu to dobry sposób na podróż z większymi grupami. Grupy dzieci, wyjazdy na treningi lub każda potrzeba podróży. O autokarach.

Pas dla autobusów

Kiedyś, dawno temu, któryś z Polskich urzędników wpadł na pomysł, aby autobusy miały swój pas na drogach. I ten pomysł niestety nie wchodzi jeszcze w życie, ale wyobraźmy sobie o ile przyjemniejsza byłaby podróż, gdyby faktycznie takie pasy istniały?

Wszyscy byliby bardziej zadowoleni, ponieważ jak wiadomo autobus pełen ludzi nie może przyspieszyć tak jak osobówka, oraz nigdy nie osiągnie takiej prędkości na autostradzie jak nowoczesny sedan. Takie rozwiązanie znacznie ułatwiłoby przepływ ruchu, oczywiście trzeba byłoby zrobić jeszcze jedną ważną rzecz. Mianowicie pas dla TIR'ów, ale to już pomysł do przeanalizowania na następna okazję.


Bagaż podręczny ogółem

Oczywiście każdy wyjazd wiąże się z pewnymi przygotowaniami; co należy zabrać w długą podróż autokarem lub busem? Na początek rzeczy związane ze zdrowiem. Jeżeli cierpimy na chorobę lokomocyjną należy zabrać odpowiednie leki oraz jakiś worek foliowy. Do tego chusteczki higieniczne lub chociaż jakieś serwetki.

Jeżeli mamy problemy z kręgosłupem warto zabrać jakąś poduszkę np. jaśka, aby wygodniej usiąść. Oczywiście bagaż dzielimy na podręczny oraz główny. W tym podręcznym pakujemy rzeczy które chcemy zabrać do autokaru, ale myślę, że to akurat jest oczywiste.


Osobny pas dla autokarów

To że autobusy i autokary spalają dużo paliwa nie powinno dziwić, przecież są to duże i ciężkie pojazdy. Oczywiście można by wiele zrobić, aby autobusy paliły mniej: jednym z ciekawych pomysłów jest stworzenie pasa tylko dla pojazdów tego typu. Mogłoby to przynieść ogromne oszczędności, a co za tym idzie obniżyłoby to koszty firm transportowych. Prawdopodobnie doprowadziłby to do zmniejszenia ceny biletów za przejazdy. Oczywiście takie działanie wymagałby inwestycje, jednak korzyści z niej wynikające są kuszące. Może kiedyś doczekamy takiego specjalnego pasa, póki co zostaje nam stać w korkach razem z autobusami i autokarami.